Motorówką przez mur , ilu bolków przy korycie ?

Dodaj komentarz

Maj 12, 2013 - autor: costerin

 Bolek vel lech wałęsa

….skoczyłem przez , nigdy nie byłem szpiclem i nikogo nie sypałem …
Angela Kasner Merkel dla prasy październik rok 2010.

….Über ihr Leben in der DDR sagte sie im Oktober 2010 zu BILD am SONNTAG: „Politisch habe ich natürlich ein angepasstes Leben geführt.“ Aber: „Ich hätte nie einen Freund verraten. Ich hätte nie bei der Stasi mitgemacht und andere verpfiffen. Ich habe oft geschwiegen, aber ich habe nur ganz selten etwas gesagt, was ich eigentlich nicht vertreten konnte.“…..

tłumaczenie

Politycznie prowadziłam dopasowane życie do systemu – Ale –
nie zdradziłam żadnego przyjaciela , nie sypałam dla STASI , nie donosiłam na innych.
Często milczałam , ale bardzo rzadko mówiłam coś czego mogłabym się wstydzić , uznać za nieodpowiednie.
Stoczniowy mur nie był tak wysoki jak ten wschodnioniemiecki , ale i ten można było przepłynąć motorówka .

Lato 1989 wielka blokada na granicy PRL -NRD.
Wyławiani i łapani obywatele NRD są natychmiast przez władze PRL odsyłani na strunę NRDowska . Ambasada RFN w Warszawie pełna Niemców z DDR , kto wskoczył przez mur ten wolny🙂

Tymczasem 34 letnia obywatelka NRD Angela Kasner Merkel jako pracownik naukowy przyjeżdża legalnie do PRL na spotkanie z zaprzyjaźnionymi towarzyszami naukowcami z PRL.

grupa młodych aktywistów jedzie na Mazury i baluje kilka dni .
W tym samym czasie Putin jest szefem KGB w NRD .
Kohl w PRLu ustawia towarzystwo pod czujnym okiem Zbigniewa Brzezińskiego .

Skomentuj

